اجاره دستگاه زردی نوزاد در قم

اجاره دستگاه زردی نوزاد در قم – قیمت فوق العاده با شرایط استثنایی

زردی نوزاد عارضه ای است که وقتی نوزاد متولد می شود در همان روز های اولیه تولد نوزاد علائم آن دیده می شود . علائم اولیه زردی نوزاد معمولا از روی پوست و در مواردی در سفیدی چشم نوزاد پدیدار می شود . در مراحل اولیه زردی نوزاد سر و گردن نوزاد دچار زردی می شود اما به تدریج سایر قسمت های بدن نوزاد را مانند قفسه سینه، ناحیه شکم، پاها و کف پا و اندام های تحتانی را نیز در بر می گیرد . در برخی نوزادان در صورتی که به زردی مبتلا شده باشند باعث می شود نوزاد دچار خستگی مفرط و سوءتغذیه شود.

در صورتی که نوزاد در 24 ساعت ابتدایی حیات و تولد خود این علائم را از خود بروز داد باید حتما میزان بیلی روبین موجود در خون مورد آزمایش و بررسی قرار بگیرد . البته بهترین حالت این است که نوزاد در پنج روز ابتدایی تولد خود تحت مراقبت قرار بگیرد تا زردی نوزاد مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد تا والدین نوزاد از سلامت کامل نوزاد خود مطلع گردند .

زردی نوزاد به علت شیر مادر

در برخی نوزادان زردی نوزاد زمانی رخ می دهد که نوزاد به طور کامل از شیر مادر تغذیه نکند و دچار سوءتغذیه شود . در نوزادانی که به روش سزارین به دنیا آمده اند مادر آن ها در هفته های اول تولد نوزاد دارای شیر کمتری هستند و در نوزاد آن ها به دلیل کم بودن شیر مادر زردی در بدن نوزاد پدید می آید . در چنین شرایطی باید تغذیه نوزاد از طریق شیر مادر استمرار داشته باشد تا به تدریج شیر مادر بیشتر شود و کمبود کالری نوزاد جبران گردد و با بهتر شدن حرکات روده نوزاد زردی نوزاد به تدریج از بدن اون خارج می شود .

دسته دوم از کودکانی که به خاطر شیر مادر به زردی دچار می شوند نوزادانی هستند که شیر مادر انها حاوی ماده ای است که باعث می شود آنزیم های کبدی و روده ای نوزاد غیرفعال گردد و به همین علت مواد صفراوی را باز جذب می شوند . علت این موضوع این است که روده و کبد نوزاد به صورت کامل رشد نکرده است . در چنین شرایطی باز هم توصیه پزشکان بر استمرار تغذیه نوزاد از شیر مادر است و در صورتی که زردی با این کار درمان نشد و نیاز به تعویض خون بود مراحل درمان انجام پذیرد .

زردی نوزاد شدید

در برخی موارد ممکن است زردی نوزاد به دلیل بیماری کبدی یا ناسازگاری خونی نوزاد با مادر و یا نقص آنزیمی و غیره تشدید شود . وجود یکسری پیش زمینه ممکن است باعث شود نوزاد دچار زردی شدید و غیر طبیعی شود که در ادامه به صورت موردی برخی از آن ها را بیان می کنیم .

1. در صورتی که نوزاد در همان روز اول تولد خود زرد شود می توان پیش زمینه ای برای تشدید زردی نوزاد باشد .
  2. در صورتی که مادر نوزاد دارای گروه خونی منفی و پدر دارای گروه خونی مثبت باشد می تواند زنگ خطری برای زردی غیر طبیعی باشد .
  3. در صورتی که خانواده دارای کودکی به علت زردی ، خونش عوض شده ، عقب مانده و یا دچار معلولیت شده باشد .
  4. در صورتی که نوزاد همزمان تب داشته باشد یا دچاز تب و بی حالی باشد و نسبت به شیر مادر بی میل باشد .
  5. در صورتی که زردی نوزاد شیدید بوده و دست و پای نوزاد را در بر بگیرد و یا نوزاد بیش از 10 الی 7 روز زرد باشد .
  6. یکی از مواردی که می تواند پیش زمینه ای برای ایجاد زردی در بدن نوزاد گردد این است که وزن نوزاد در هنگام تولد کمتر از حد نرمال یعنی دو و نیم کیلو گرم (2.5) باشد .

اجاره دستگاه زردی نوزاد

اجاره دستگاه زردی نوزاد برای درمان

در صورتی که فرزند شما علائم اولیه زردی را از خود نشان دهد و بیلی روبین نوزاد شما مورد آزمایش قرار گیرد و پزشک معالج متوجه شود که نوزاد شما به عارضه زردی مبتلا شده است درمان زردی را به وسیله ی دستگاه فتوتراپی به شما پیشنهاد خواهد کرد . در برخی نوزادان که زردی نوزاد بیش از حد معمول و غیر طبیعی دارند زردی نوزادشان به وسیله ی تعویض گروه خونی انجام می شود .

برای درمان زردی نوزاد والدین دو راه پیش روز دارند : 1 – راه حل اول این است که نوزاد در بیمارستان بستری شود . 2 – راه حل دوم اجاره دستگاه زردی نوزاد و درمان در منزل است .

امروزه اکثر والدین ترجیح می دهند نوزاد خود را در منزل درمان کند علت نیز این است که والدین می توانند در کل طول درمان در کنار فرزند دلبند خود باشند و بهتر از هر پرستار و پزشک دیگری از فرزند خود مراقبت کنند .

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!